Diagnoza holistyczna dla młodzieży w wieku od 12 do 18 lat
Cena i czas trwania
Diagnoza obejmuje trzy wizyty w cenie 200 złotych każda.
Uwagi
Drogi Rodzicu,
Już czas spojrzeć na swojego nastolatka z perspektywy wielowymiarowej, aby zrozumieć jego emocjonalność i wesprzeć go w trudnym okresie dorastania. Być może Twoje dziecko często choruje – bóle głowy, nawracające przeziębienia i inne dolegliwości, których przyczyn medycyna konwencjonalna nie odnajduje – wszystko to stanowi cenne informacje o obecnym stanie młodego człowieka, który potrzebuje zaopiekowania.
Z pomocą przychodzi trójetapowa Diagnoza Holistyczna dla Młodzieży prowadzona przez trzy doświadczone terapeutki Kliniki OdNowa, które, wykorzystując do pracy z Twoim dzieckiem swoje flagowe dyscypliny, pomogą mu poznać i zrozumieć siebie, a wam spotkać się ponownie na gruncie miłości i zaufania.
Terapeutki będą analizować aktualną emocjonalność młodego pacjenta, sygnały z ciała, poziom kontaktu samego ze sobą, przynależność do grupy, społeczeństwa i umiejętność wyrażania uczuć.
Zadaniem diagnozy jest:
– wskazanie głębszych przyczyn stanu w jakim znajduje się nastolatek
– zrozumienie przez nastolatka mechanizmów i schematów jakie odtwarza
– stworzenie bezpiecznej przestrzeni, w której nastolatek będzie mógł skierować się ku źródłu swoich emocji bez oceniania i w prawdzie
– stworzenie programu naprawczego i nauka radzenia sobie z emocjami, wyrażania siebie i komunikacji
Etap I
To spotkanie z Agnieszką Kamińską, terapeutką duchową i pedagogiem transformacji.
Terapeutka tworzy bezpieczną przestrzeń, w której młody pacjent dostaje przyzwolenie na to, by czuć to, co czuje, bez oceniania ani określania, czy jest to dobre, czy złe. Gdy nastolatek, w poczuciu bezpieczeństwa i zaufania, opowie o swoich emocjach i nie oceni ich, zrozumie swoje mechanizmy. Terapeutka pomoże mu odnaleźć, nazwać i określić schematy, które nim kierują, a tym samym po prostu lepiej zrozumieć samego siebie.
Młodzi pacjenci często nie rozumieją tego, co się z nimi dzieje, nie potrafią wyjaśnić swojego zachowania, a to powoduje, że zamykają się w sobie.
To niezrozumienie powoduje, że źle oceniają swoje zachowanie, są przekonani, że coś jest z nimi “nie tak” i obwiniają się. To z kolei skutkuje coraz większym zamknięciem w sobie, odsunięciem się od rówieśników, trudnościami komunikacyjnymi i problemami w nauce.
Terapeutka, w bezpiecznej przestrzeni, pomaga młodemu pacjentowi zrozumieć przyczyny jego stanu i proponuje rozwiązania, jak radzić sobie z emocjami, jak mówić o uczuciach, jak stawiać granice. Słowem: nastolatek dąży do zaakceptowania siebie i zdobywa kompetencje do bycia w rodzinie i społeczeństwie.
Etap II
To spotkanie z terapeutką Magdaleną Bosiacką-Machlus. Diagnoza opiera na Totalnej Biologii i ma na celu analizę źródeł emocji, które stoją za trudnościami w komunikacji i dolegliwościami z ciała młodego pacjenta.
Co istotne – dolegliwość nie musi być przewlekłą chorobą. Częste infekcje, bóle głowy, problemy z wypróżnianiem się, ciągłe zmęczenie, zaburzenia odżywiania, bezsenność – wszystkie te historie stanowią ważne informacje na temat stanu emocjonalnego pacjenta.
Totalna Biologia wskazuje związki ciała z emocjonalnością. Pewnie obszary w mózgu odpowiedzialne są za daną emocjonalność i powiązane z danymi narządami. Wiedza ta pozwala łączyć pewne dolegliwości z ciała z emocjami, które przeżywamy.
Terapeutka szuka tego, co odtwarza ciało pacjenta, co ma zaprogramowane, jaką traumę przeżyło i w jaki sposób sobie z nią radzi. Każda choroba, która wydarza się w ciele jest odzwierciedleniem jakiegoś stresu, który kiedyś pacjent przeżył.
Co istotne, nie musi to być ogromna trauma. Może być to coś, co młody pacjent przeżywa w ukryciu od tak dawna, że zdaje się, że to zupełnie normalne i wcale nie było tak dramatyczne. Tymczasem ciało odpowiada i daje objawy, wskazują na obszar, który należy zaopiekować. W bezpiecznej przestrzeni i w asyście terapeutki młody człowiek dociera do źródła problemów.
Etap III
To spotkanie z terapeutką Anną Kamińską i diagnoza holistyczna z poziomu ciała i pracy układu nerwowego. Ocenie zostaną poddane odruchy pierwotne i inne mające wpływ na rozwój psycho ruchowy, emocjonalny, poznawczy i społeczny. Terapeutka odkryje mechanizmy rządzące ciałem pacjenta, które na dzień dzisiejszy już mu nie służą i skutkują różnymi zaburzeniami w postawie ciała, samoregulacji, odbiorze bodźców ze świata zewnętrznego, trudnościami w przetwarzaniu informacji, a także niestabilnością emocjonalną.
Do realizacji tego etapu terapeutka użyje takich narzędzi, jak:
– odruchy pierwotne, dynamiczne i posturalne oraz ustno – twarzowe (MNRI(R)
– fizjoterapia
– kinezjologia
Uwaga! Terapeutka zbierze wywiad dotyczący okresu prenatalnego, porodu oraz pierwszego roku życia, dlatego część wizyty obejmuje rozmowę z rodzicem.
Podsumowanie
Terapeutki prowadzące diagnozę konsultują informacje nt. pacjenta, przygotowując indywidualny plan naprawczy w zakresie emocjonalności oraz fizyczności.
Niezbędna jest wizyta rodziców (lub rodzica) u terapeutki prowadzącej proces diagnozy, aby zdobyli niezbędne kompetencje do porozumiewania się z dzieckiem w tym wyjątkowym czasie. To etap wspólnego poszukiwania rozwiązań i nauka dla rodziców, jak zrozumieć i wspierać swoje dziecko.
Dla młodych pacjentów zostanie rozpisany plan warsztatów, które pomogą im otworzyć się, komunikować swoje emocje i wyrażać swoje Ja. Będą to warsztaty z uwalniania głosem, czyli Voice Healing Practice, Arteterapia, czyli terapia poprzez tworzenie sztuki oraz warsztaty z fotografii artystycznej.